27 ian. 2011

Mai citeşte lumea?

Uneori cortexul meu face asocieri ciudate pentru alţii, extrem de normale mie. A încetat să mă surprindă lucrul acesta cu mult timp în urmă. Acum mă bucur că am o lume doar a mea !!! Aproape de fiecare dată când iau în mână o carte , de niciunde parcă, iniţial în surdină apoi din ce în ce mai clar şi desluşit se aude o melodie ! Niciodată aceeaşi ! Fiecare titlu parcă îşi alege „sunetul ”… Este foarte adevărat că unele „nu-mi cântă” deşi prezentarea sau autorul m-au atras . În aceste situaţii închid cuminte povestea între coperti şi merg mai departe. Nu am mult de mers, staţi liniştiţi, muzica mea e la “următoarea oprire”. A fi diferit nu este neapărat un lucru rău ! J
Îmi place foarte mult cum scrie dna Ileana Vulpescu… Am avut ocazia s-o ascult la Teatrul de Vara din Costineşti cu ani buni în urmă, povestind despre cum scrie, învaţă, ascultă, iubeşte, speră, despre pacea şi neliniştea unui scriitor. Îmi amintesc că era o noapte perfectă de vară şi doar marea îşi urma nestingherită zbaterea pentru că noi cei prezenţi eram muţi…În topul preferinţelor mele dintre scrierile domniei sale se află Arta Conversaţiei…Oamenii dragi din jurul meu ştiu acest lucru - îi iubesc şi pentru asta – şi de fiecare dată când vreo editură retipăreşte romanul cineva îşi aduce aminte şi primesc un dar drag…Fără să vreau ştiu pasaje întregi din ea şi recunosc că este una din cărţile pe care de fiecare dată o recitesc cu aceeaşi febrilitate ca prima oară ! Aş trece-o fără discuţie pe o listă cu lucruri de făcut în viaţă : de citit !
Oricâtă pasiune ar exista între un bărbat şi o femeie, judecata îşi situează la un moment dat partenerul numai pe verticală. Acest moment nu poate fi evitat. Nici pasiunea cea mai mare nu absolvă pe nimeni de această poziţie esenţial umană. Ceea ce îţi rămâne dintr-un om e ceea ce-l abstrage din animalitate: gândirea lui, cuvintele, gesturile. Orizontalitatea erotică este cel mai perisabil element al unei legături. Ai să vezi, într-o zi, că numai spiritualitatea rămâne dintr-o iubire
Spor la citit !

ps - pt mine,
suna  ... asa

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

top;