24 ian. 2011

Mai citeşte lumea?

Este deja sfârşit de week-end, şi aproape ca de fiecare dată a trecut mai repede decât mă aşteptam! A nins şi a fost fain prin oraşul străbătut în paşi de plimbare...   Am fost aici (fotohttp://www.radumunteanu.ro)                                                                     
şi mi-am adus aminte de perioada liceului când la prima ninsoare fugeam de la ore să ne bulgărim !!!
Recomandare calduroasă: dacă vreţi ca parcul să fie al vostru încercaţi să ajungeţi în timpul prânzului şi o să aveţi o surpriză plăcută!!!
Şi pentru că niciodată nu plec de acasă fără o carte, după ce am dat la o parte câţiva bulgări de zăpadă am început să mă joc : ce ar fi potrivit pentru o zi de duminică, înt-un parc alb, aproape pustiu, încotoşmănată ca pentru o expediţie la Polul Nord, cine m-ar putea face să zâmbesc?
Nu am să vă spun, vă las a ghici !


Mireasa-a brazilor geometrici si-a brazdelor insamantate
— solemnitate alba, rece, fatala, muta si divina — tu vii cu
gratii de Madona sau de Fecioara bizantina si pleci cu ges-
turi de bacanta, stigmatizata de pacate.
Nu te doreste-aproape numeni, desi te-asteapta toti sa
vii... Si frumusetea ta bizara n-o canta nimeni decat, poate,
indragostitii de imagini abstracte si imaculate — cumintii
taietori de lemne si nebunaticii copii.
Si totusi, cand cobori — suspecta, insinuanta si egala —
pe camp, pe arbori si pe ape, pe strazi, pe case si pe noi, tu
schimbi in plasmuiri lunare intreaga pasta de noroi, iar pe
Maria din Magdala o-mbraci in peplum de vestala.
Si-n timp ce toti, deopotriva, pigmei si umiliti, simtim
puterea-ti magica ce-ngheata, distruge, arde si creeaza, doar
ciorile, sacerdotale te mai insulta si-ti pateaza — cu iero-
glifele lor negre si stranii — albul unanim.

Spor la citit !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

top;