28 mar. 2011

Mai citeşte lumea?

Mă amuzam navigând pe net şi am început să caut, iniţial în limba româna şi apoi în reţeaua web, cele mai citite cărţi ale anului 2010. După destule tentative am ajuns, fireşte, pe pagina BBC. Mai mult în joacă, am parcurs lista respectivă, şi dintr-un orgoliu cunoscut bine celor apropiaţi, am început să bifez lista. Cam în 25 de minute parcursesem cele 100 de titluri şi am constatat că vreo 78 dintre acestea le-am citit deja. Nu am citit nimic ce are în titlu Harry Potter ori Stăpâni ai inelelor, deci aici am pierdut vreo 8-9 poziţii din clasament!!!! J  Mă tot uimesc de cât de ciudate sunt lucrurile la noi, în condiţiile în care numai  la cele două mari târguri de carte din capitală sunt contabilizaţi peste un million de vizitatori, nu s-a gândit nimeni să vadă ce mai citesc românii ! E adevărat, se fac tot felul de sondaje despre emisuni tv, despre radiouri ( ascultate ori ba), despre opţiuni politice şi câte şi mai câte. Probabil noi, cititorii de carte, nu intram în  target publicul ţintă, ghinion ! Am văzut, din ce în ce mai multe variante propuse a înlocui  tiparul – cărţi online, carţi audio. Nu ştiu cum aş putea înlocui emoţia ce mi-o oferă cartea tipărită cu  statul în faţa unui monitor, ori mai dihai, să aud personajele mele cu voci impuse! Pentru mine, a citi cuvântul tipărit este un mijloc de relaxare, o condiţie esenţială pentru statutul meu de om, o dependenţă dacă vreţi ! Dincolo de orice ironie, chiar sunt curioasă, şi mi-am propus să-mi chestionez apropiaţii despre lecturile anului 2010 ! Am în jurul meu un eşantion reprezentativ din multe puncte de vedere, cu numărul am o problemă  !J
Dacă ar fi să creionez un portret robot (!!!) al persoanei vizate ar arăta cam aşa : să nu fie ahtiată după tv, să prefere cartea filmului, să caute aproape mereu să citească fără a se lăsa influenţată de etichete aplicate, să aibă timp şi nu în ultimul rând, disponibiliate să-mi răspundă . J Nu cer chiar aşa de mult, nu?
Spor la citit !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

top;