5 mai 2011

Mai citeşte lumea?

Am avut o vacanţă destul de lungă şi săptămâna aceasta încerc să îmi reintru în ritm. Trebuie să recunosc că nu prea îmi iese !!! J Am revăzut oameni şi locuri dragi, am trândăvit cu eleganţă şi m-am şi bucurat de zile liniştite în care m-am cufundat în pagini de cărţi. Nu mi-am făcut un plan de lecturi, pur şi simplu am citit . Sunt ani buni de când sunt fascinată de ţinuturile nordice. Una din dorinţele pe care le voi împlini în această viaţă este să ajung în Norvegia ! J Născută toamna, probabil şi asta ar explica în parte confortul pe care îl resimt la temperaturi scăzute,  mereu am fost fascinată de ţinuturile zăpezilor permanente. Nu este deci de mirare că o carte numită Capcana de gheaţăKitty Sewell – a fost alegerea mea ! Romanul a primit premiul People`s Choice BBC Radio Wales in 2006 si a fost nominalizat la Wales Book of the Year si The Crime Writer's Association New Blood Dagger.
Acţiunea se derulează alternativ în două perioade de timp, lucru incitant, iar povestea se deapănă lent şi uneori rece, către un final cu deznodământ oarecum neaşteptat. O călătorie la capăt de lume pentru a te regasi. Şi totuşi, trecutul îţi explodează în freză tocmai când crezi că ai lăsat totul în urmă.”
Descrierile peisagistice sunt impresionante şi extrem de bine documentate ! Ne-am obişnuit să vorbim, dezbatem, visăm, la Nordul extrem, fără poate a ne gândi la oamenii acelui loc. În carte, oarecum neaşteptat, deşi extrem de normal pentru o poveste, Moose Creek, orăşelul izolat din nord-vestul Canadei este înfăţişat ca un loc periculos şi straniu în care se refugiază oameni lipsiţi de scrupule, uşor de cumpărat şi de manipulat, un loc în care lupta pentru supravieţuire este acerbă .
“Lumina albăstruie care vestea lăsarea întunericului îi dădea o nuanţă interesantă zăpezii, dar făcea ca fiecare detaliu al naturii înconjurătoare să fie înfricoşător de clar. Bizonul părea sinistru şi ameninţător, corpul lui închis la culoare mişcându-se încet spre Dafydd prin zăpada albastru-indigo…Schie spre casă împins de adrenalină, simţindu-se umilit şi conştient că nu era tocmai pregătit pentru o moarte dramatică.
Spor la citit !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

top;