9 iun. 2011

Mai citeşte lumea?

Îmi aduc aminte cât de pasionată, de-a dreptul ,eram în copilărie de tot ceea ce ţinea de ocultism. Lucruri de genul : chemarea spiritelor, cărora le adresam tot felul de întrebări (puerile şi de-a dreptul idioate- realizez acum), uscat tot felul de plante şi consumat ceaiuri cu gust aiurit, pentru a putea vedea viitorul din trecut, speriat camarazii de vârstă cu tot felul de poveşti terifiante la aceea vreme, întâmplări ce acum le retrăiesc amuzându-mă, dar care la vârsta aceea erau adevărate acte de curaj !!!
Am şi eu, ca mulţi alţii, temerile mele legate de această, da!, acum îi pot spune fără a greşi, ştiinţă, şi argumentul hotărâtor care m-a făcut să cred că există adevăr este Biblia care spune : „Dacă cineva se duce la cei ce cheamă pe morţi şi la ghicitori, ca să curvească după ei, ‘mi voi întoarce Faţa împotriva omului aceluia, şi-l voi nimici din mijlocul poporului lui. ” (Levitic 20:6) şi „ Dar dacă un om sau o femeie cheamă duhul unui mort, sau se îndeletniceşte cu ghicirea, să fie pedepsiţi cu moartea; să-i ucideţi cu pietre: sîngele lor să cadă asupra lor.”  (Levitic 20:27) Deci, aceste lucruri sunt posibile, altfel nu ar fi interzise, nu?
Şi ajung la cartea Cutia cu fantome – Joe Hill…Aveam o stare de nerăbdare indusă de titlu şi de recomandările scrise pe copertă, astfel încât, într-o seară m-am aşezat confortabil şi am început să deapăn firele poveştii. Poate nu vă aşteptaţi, însă după vreo 80 de pagini, cum se făcuse întuneric afară şi eram singură, percepeam până la senzorial, toată acţiunea !!! Cuminte am pus semn şi am închis cartea. Inutil să descriu aventurile somnului din aceea noapte..dar dimineaţa am decis că este indicat să citesc DOAR la lumină naturală J. Este un roman horror destinat nu doar celor ce apreciază genul. Redus la esenţial – este povestea nebună a unui star rock pasionat de obiecte oculte, ce împreună cu iubita sa de la aceea vreme trăieşte o aventură incredibilă încercând să supravieţuiască unei fantome scăpată de sub control…Cu multă artă, constaţi cum ajungi curios şi nerăbdător pe măsură ce te adânceşti în iţele poveştii. Hill dozează cu înţelepciune umorul şi suspansul, te iniţiază cu referinţe în lumea rock-ului ( părerile sunt împărţite -Jude este descris ca semănând cu solistul de la Metallica, ori cu  cu Kerry King, chitaristul trupei Slayer), şi-a conturat cu destulă limpezime personajele şi, în plus, vine cu o abordare nouă a unui subiect larg dezbătut de-a lungul timpului. Acum , după ce am citit cartea, vă spun cu toată sinceritatea că a trecut pe loc fruntaş în lista mea de cărţi ce trebuie musai citite !
Spor la citit !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

top;