26 ian. 2011

Mai citeşte lumea?

Mă întrebam dacă mai există în sistemul de învăţământ listele acelea de lecturi obligatorii pentru vacanţă cum aveam eu…Îmi amintesc cu mare drag de dna Ispas, ce ne preda la liceu limba şi literatura româna. Despre Eminescu, mai exact despre Împarat şi proletar ne-a spus la o lecţie “dacă ar fi scris poezia acum ar fi fost  împuşcat !!!! “… (eram în anul 1986 !!!!) . Şi cum, când o întrebam câte ceva despre lista cărţilor ne chema în Cabinetul de Româna şi ne recomanda alte titluri şi autori. Şi cu cât tact şi dăruire ne educa gusturile…Îmi doresc, pentru cei de acum, să aibă parte de profesori la fel de dedicaţi….Este o rugă pentru binele lor ! Am citit autori repudiaţi şi cărţi necenzurate la o vârstă când nu percepeam la adevărata ei dimensiune politica de epurare aplicată de comunişti… Oare la voi ...cum a fost ?
Spor la citit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

top;