14 feb. 2011

Mai citeşte lumea?

Ah, încă nu a trecut…Cum spuneam într-o postare anterioară nu îmi plac sărbătorile asimilate doar din meschine calcule ale economiei de piaţă. Fireşte, mă refer la sărbatoarea dragostei…Nu am să înţeleg niciodată nevoia aceasta de a celebra iubirea. E oare nevoie de o zi specială în care să proclamăm sus şi tare “cutare iubeşte pe cutare” ? J  Poate sunt eu depăşită, dar dacă îţi declari iubirea într-o anume zi din an, ce faci în celelalte 364 ? Aştepţi cu nerăbdare următorul an?!! E nevoie în secolul nostru de…motive care să ne facă a dărui flori, a spune cuvinte însemnate, a arăta celui de lângă noi cât de mult contează? Să spui te iubesc doar pentru că azi e bine s-o spui? Bleah, mă lipsesc cu multă uşurinţă de astă oportunitate şi mă bucur că nu am fost acaparată de această…demenţă !
Să vorbim despre iubire deci ! Probabil subiectul pentru care au curs râuri de cerneală şi încă nu s-a spus totul. Mă întreb câţi îndrăgostiţi de ziua asta au ales să ofere cadou cărţi…Pentru liniştea mea sper că au fost măcar câţiva ! J Nu de alta, dar ajung prea repede să concluzionez aspru şi sec : “pe vremea mea…”. Oricum, plecând de la cele spuse mă gândeam că am citit multe poveşti de dragoste începând din adolescenţă şi bucurându-mă şi acum de fiecare dată când descopăr alte sensuri, înţelesuri, răspunsuri chiar, în câte un nou roman de gen.
Nu pot să fac la repezeală un top, dar, plecând din nu prea depărtata-mi tinereţe îmi permit să recomand câteva titluri clasice, dacă vreţi, deşi eu le numesc  “abecedar de drag (oste)” :
 Pe aripile vântului – Margaret Mitchell, Scarlet – Alexandra Ripley, Love Story – Eric Segal, Laguna Albastră – De Vere Stacpoole, Dragoste în vremea holerei – GG Marquez, Jane Eyre – Charlotte Bronte, La răscruce de vânturi – Emily Bronte, Mândrie şi prejudecată – Jane Austin, Anna Karenina – Lev Tolstoi, O iubire fără sfârşit – Richard Matheson.
Mă rezum doar la clasici, altă dată despre poveşti mai …moderne.
Şi aşa, ca o…compensaţie dacă vreţi, vă amintesc şi câteva filme din aceeaşi categorie care mie mi-au plăcut teribil !
Little Children (2006); Eternal sunshine of the spotless mind (2004); Love Actually (2003); Juno (2007) ; Great Expectations (1998); Vicky Cristina Barcelona (2008);
The Notebook(2004); PS I love you (2007) Sweet november (2001); A walk to remember (2002).
Spor la citit !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

top;